Star Trek XI een typische 'schurkenfilm'?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie

Wordt ook Star Trek XI een typische onoriginele 'schurkenfilm'?

JA, een vermakelijke 'schurkenfilm' met hoog entertainmentgehalte.....
2
67%
NEE, geheel in trend met andere franchises wordt de film serieus en bikkelhard.....
0
Geen stemmen
MAAKT NIET UIT, als de film er maar komt dan ben ik al blij.....
1
33%
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Star Trek XI een typische 'schurkenfilm'?

Bericht door Mr Hayes »

Tot dusver, en dan ben ik heel eerlijk, ben ik nog niet bijster enthousiast over die ene rol die Eric Bana gaat spelen: Nero. Wat moeten we hierbij voorstellen. Een Shinzon II? Een Borg Queen II?

Wordt het ook een verhaal met gesloten einde? Dus dat na 100 min. speelfilm er een happy end aan zit? Of gaat Trek XI het eerste deel worden van een omvangrijkere -betere- trilogie of quadralogie?

Wordt het script een meer serieuzer, harder, geloofwaardiger plot zoals we dat kenden van de DS9-afleveringen? Of worden er gewoon nieuwe versies van Kirk, Spock, etc, gecast om gewoon een supergave 'Trek for Kids' te maken?

Roddel er op los.........maar geef ook aan wat JOUW wensen zijn voor het komende script en/of je blij bent met het gegeven dat Eric Bana de schurk Nero (Wordt de Nero uit de Romeinse tijd door time travel in de 23e eeuw gebracht?) speelt......
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Abrams is volgens mij meer van doorlopende verhaallijnen, maar goed dat is bij series, ik weet niet hoe hij dat met bioscoopfilms wil.

Mij lijkt het leuker als er een soort cliffhanger aan zit.
En verder een "Borg Queen" achtige schurk, nee :nothanks:
Doe van mij part een schurk die beetje vaag blijft, dus dat je niet snel door hebt wie of wat het is.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Ik ben helemaal voor doorlopende verhaallijnen, zoveel is zeker, maar ik vrees dat er mensen zijn die afhaken als het een onafgerond geheel is dat wordt voortgezet in een andere film. Een aantal mensen vond Pirates 3 bijvoorbeeld slecht, onder meer omdat ze vergaten dat het een direct vervolg op deel 2 was en de film zelf weinig moeite nam om nog even te vertellen wat er vorige keer gebeurd was.

Dus ja, een opzet maken voor een serie of toekomstige films is prima, zolang daarnaast deze film op zich ook maar een afgerond geheel is.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Bij Pirates ligt het meer aan de film zelf dan aan de kijker. Ik vond het derde deel ook minder dan deel 2, los van het feit dat het verhaal doorliep vanuit deel 2.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Het maakt mij eigenlijk weinig uit zolang het een goede film is. Je kan best een film met hoog popcorn gehalte maken die ook goed is, maar tegelijkertijd ook een serieus bedoelde film die erg slecht is.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

EMH schreef:Bij Pirates ligt het meer aan de film zelf dan aan de kijker. Ik vond het derde deel ook minder dan deel 2, los van het feit dat het verhaal doorliep vanuit deel 2.
:yes: Ik weet dat dat ook voor veel mensen meespeelde, maar toen ik in de zaal zat had de halve rij achter me en een paar personen naast me (lees: m'n broer bijvoorbeeld) de helft van de tijd geen idee wat er aan de hand was, wat duidelijk het gevolg was van dat ze niet dachten aan wat er in het vorige deel gebeurd was. ;) Dat is dus meer waar ik het over heb en het gevoel dat ik hier liever niet terug zie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar je kan ook een afgerond verhaal maken in deze film waarmee je toch verder kan. Ik denk echter niet dat deze film een opzet is voor meer bisocoopfilms. Het casten wijst er duidelijk op dat men gokt op de mogelijkheid dat er een tv serie achter weg kan komen. Dat heeft CBS ook al aangegeven door nadrukkelijk te zeggen dat ze zoiets wel zouden willen uitzenden. Dat zeg je niet als er totaal geen mogelijkheid is dat het zou kunnen gebeuren.

Stel dat er een tv serie komt: De film zal dan zeker genoeg ruimte overlaten om die te kunnen maken, vooral als JJA die serie ook gaat produceren - wat ik vooraf al een uitermate tof idee vind.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

100% mee eens :yes: Vandaar dus ook mijn opmerking over wel opzetjes erin doen, maar verder een afgerond verhaal neerzetten :)

Als je wil zou je het kunnen vergelijken met Babylon 5: The Gathering, wat op zich ook een afgerond verhaal is (hoewel dan weer niet echt een 'film', maar dat onderscheid lijkt me verder wel duidelijk).
Plaats reactie